23/07/2020

Air Products, ACWA Power i NEOM signen un acord per a construir una planta d'hidrogen verd

Air Products, del qual forma part Carburs Metàl·lics, juntament amb ACWA Power i NEOM, anuncien la signatura d’un acord per valor de 5.000 milions de dòlars per a la construcció d’una planta que produirà hidrogen ‘verd’ a partir d’amoníac i que s’exportarà a tothom. La planta, alimentada per energia renovable, serà propietat dels tres socis i es construirà en NEOM, un nou concepte de vida sostenible situat al nord-oest d’Aràbia Saudita.

Aquest projecte conjunt és la primera associació que es produeix en el si de NEOM amb socis nacionals i internacionals líders en el camp de les energies renovables, i serà la pedra angular de la seua estratègia per a convertir-se en un actor important dins del mercat mundial de l’hidrogen. Es basa en una tecnologia d’eficàcia provada que inclourà la integració innovadora de més de quatre gigavatios d’energia renovable tant solar com eòlica, així com el seu emmagatzematge; la producció de 650 tones d’hidrogen al dia mitjançant electròlisi utilitzant tecnologia de thyssenkrupp; la producció de nitrogen per separació d’aire amb tecnologia d’Air Products; i la producció de 1,2 milions de tones d’amoníac verd a l’any a partir de la tecnologia d’Haldor Topsoe. Es preveu que la planta comence a funcionar en 2025.

Els termes de l’acord preveuen que Air Products compre en exclusiva l’amoníac verd amb la finalitat de distribuir-lo internacionalment i produïsca, al seu torn, hidrogen verd destinat al sector del transport.

“Ens sentim honrats i orgullosos d’associar-nos amb ACWA Power i NEOM amb el propòsit d’utilitzar tecnologies consolidades per a fer realitat el somni de tindre una energia 100% verd”, ha declarat Seifi Ghasemi, President de la Junta Directiva, President i Director Executiu d’Air Products. “Aprofitant el potencial únic de NEOM en el que a energia solar i eòlica es refereix per a obtindre hidrogen de l’aigua, aquest projecte serà capaç d’obtindre energia totalment neta a gran escala i estalviarà al món més de tres milions de tones de CO₂ a l’any, a més d’eliminar les emissions responsables de la pol·lució de l’aire i uns altres contaminants equivalents a més de 700.000 vehicles”.

Mohammad A. Abunayyan, President d’ACWA Power, ha assenyalat: “Com a resultat de la nostra aposta per ‘Vision 2030’ i les aspiracions de Sa altesa Reial el Príncep Hereu Mohammed bin Salman perquè NEOM es convertisca en una iniciativa pionera en sostenibilitat a nivell mundial, la Junta d’Administració d’ACWA Power s’enorgulleix de participar en aquesta inversió innovadora, la primera de la seua classe en el món. ACWA Power té una experiència contrastada a l’hora d’aprofitar les tecnologies renovables capdavanteres per a oferir energia lliure de carboni al menor cost. Confiem que la nostra experiència global, unida a la col·laboració amb una companyia líder en la indústria com Air Products, crearà oportunitats en la producció d’hidrogen verd i ens ajudarà a aconseguir el nostre objectiu d’ajudar els països a complir els seus objectius de comptar amb energia neta, així com a generar importants beneficis econòmics. Dins del Clúster Industrial de NEOM i gràcies a una gestió unificada, aquesta inversió integrarà tecnologies d’avantguarda que aprofitaran l’energia solar i eòlica per a produir energia verda sostenible i accessible a escala mundial”.

El CEO de NEOM, Nadhmi Al Nasr, ha comentat: “Aquesta associació reflecteix el nostre profund compromís amb el desenvolupament d’una societat basada en un carboni positiu que serà un far per a una vida sostenible i una solució a molts dels desafiaments ambientals als quals s’enfronta el món. Aquest projecte demostra la capacitat de NEOM per a generar importants oportunitats d’associació entre inversors nacionals i internacionals. Aquest és un moment crucial per al desenvolupament de NEOM i un element clau en la ‘Visió Saudita 2030’ que contribueix a l’estratègia d’energia neta i economia circular basada en el carboni que té el Regne. Es tracta del major projecte d’hidrogen renovable del món, per la qual cosa la Junta Directiva de NEOM, encapçalada per SAR el Príncep Hereu Mohammed bin Salman, i l’equip executiu de la companyia estan encantats d’anunciar aquest important pas per a aconseguir que NEOM es convertisca en un líder mundial en producció d’hidrogen verd i combustibles verds. També estem encantats que dues companyies de talla mundial com Air Products i ACWA Power s’hagen unit a nosaltres per a desenvolupar aquest important projecte, el primer de molts desenvolupaments a aquesta escala que col·locaran a NEOM en el cor d’una nova societat futura”.