30/07/2019

Ximo Puig inaugura l'edifici més sostenible del món en Idai Nature

Idai Nature, empresa de referència que elabora solucions naturals úniques per al biocontrol en el cultiu de fruites i hortalisses sense residus químics, ha celebrat al costat del President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, col·laboradors, clients, proveïdors, amics i altres autoritats ser la primera empresa espanyola a aconseguir el Primer Premi Mundial a l’Excel·lència en Disseny Arquitectònic Sostenible 2019, de la mà dels prestigiosos BUILD Sustainable Building Awards. A més, les oficines han sigut les primeres oficines industrials d’Espanya a aconseguir l’exigent certificat de construcció Passivhaus.

El President ha volgut felicitar de primera mà al CEO i fundador de la companyia, Carlos Ledó, per la qual cosa suposa aquest premi i per les oficines Passivhaus; li ha traslladat el seu orgull que aquest prestigiós guardó haja recaigut a Espanya i, més en concret, en la Comunitat Valenciana. A més, ha visitat totes les instal·lacions i ha mostrat el seu suport a l’activitat que realitza Idai Nature, agraint el seu compromís amb la sostenibilitat, amb el medi ambient i amb la societat.

L’arquitecte Rubén Muedra i la constructora Nidekker van crear unes instal·lacions totalment adaptades al que Idai Nature persegueix. “Són unes oficines intel·ligents que respecten el medi ambient i a les persones que treballen en elles gràcies a l’estàndard internacional Passivhaus. Som el primer edifici d’oficines industrials a Espanya a obtindre aquesta certificació, i portar aqueix guardó a la Comunitat Valenciana és un orgull per a tots nosaltres” explica Carlos Ledó, CEO i fundador de Idai Nature.

L’estàndard d’arquitectura Passivhaus és el més exigent de construcció. Redueix un 80% el consum d’energia i un 90% les emissions de CO2, renova l’aire de forma intel·ligent i permet previndre i reduir les malalties respiratòries. En definitiva, un projecte de sostenibilitat i eficiència energètica.

Aprofitant la cita, Idai Nature ha volgut commemorar també els seus deu anys d’activitat en una jornada molt especial per a tots els convidats. La celebració ha estat emmarcada dins de l’eslògan “Continuem sent diferents” amb el que s’animava a totes les persones que, d’una forma o una altra, han format part d’aquest somni, a participar en una jornada tan especial.

Durant el dia, els convidats van poder realitzar una visita a les oficines centrals, a la planta de fabricació i a la finca experimental Naturalia – on es realitzen els assajos interns propis i acreditada pel Ministeri d’Agricultura per a fer assajos oficials (EOR)-, a la Pobla de Vallbona. Més entrada la vesprada, David Meca es va dirigir als assistents per a donar una xarrada motivacional i es va posar el fermall final amb els concerts dels grups dels Secrets i Sinistre Total.

Gràcies a aquestes instal·lacions, Idai Nature continua mostrant el seu compromís i respecte mediambiental apostant per la innovació i l’avantguarda tecnològica.