20/09/2018

QUIMACOVA participa en el Lab. 4.0 de la Comunitat Valenciana

LAB indústria 4.0 sorgix de la voluntat de la conselleria d’Economia Sostenible i de l’IVACE d’aconseguir la transformació digital del teixit industrial de la Comunitat, apostant des de l’inici, per la cooperació i la col·laboració de tots els agents implicats en el foment de la innovació.

La directora general de l’IVACE, Júlia Company, ha presidit la primera reunió de treball de LAB indústria 4.0 on hi ha assenyalat que amb esta iniciativa "queremos aconseguir una societat competent en indústria 4.0, dissenyar un sistema d’innovació impulsor de la indústria 4.0, impulsar una indústria regional excel·lent així com noves oportunitats d’innovació a través de la cooperació tecnològica internacional.

“Para això- ha afegit Company- comptem amb l’estreta i experimentada col·laboració d’associacions empresarials, universitats, centres tecnològics i sindicats als que escoltarem, amb els que generarem propostes i a prendre decisions consensuades que ens ajuden a prioritzar i executar les accions previstes en el Pla Agenda Indústria 4.0 de l’IVACE”.

Entre estes accions destaquen, entre altres, el disseny d’una plataforma web regional Indústria 4.0 que contribuirà a difondre les accions més destacades que els agents del sistema valencià d’innovació estan desenrotllant en matèria indústria 4.0 o les principals novetats a nivell nacional o europeu en la matèria.

Una altra d’estes accions és l’elaboració d’un catàleg de capacitats 4.0 d’universitats i centres tecnològics que es posarà al servicis d’empreses i societat en general.

Objectius del LAB i 4.0

LAB indústria 4.o naix amb diferents objectius; busca propiciar processos col·laboratius innovadors en els sistemes de disseny, producció, organització, logístics i de distribució en la indústria de la Comunitat tant a escala local com internacional. A més, pretén impulsar la incorporació de processos i materials més eficients, sostenibles i competitius, promoure el desenrotllament de nous negocis amb la incorporació de les TEIC, desenrotllar béns d’equip intel·ligents així com productes de consum personalitzats, entre altres.

Participants

A més de l’IVACE, participen en este Lab. 4.0 les associacions empresarials CEV, FEMEVAL, ARREGLA, ATEVAL, ASCER i QUIMACOVA, els sindicats CCOO-PV i UGT-PV, i les entitats Cambra de Comerç de València, SERVEF, Ai2-UPV, LSI-UA, ITI, DGIyE i DGTIC.